poniedziałek, 18 sierpnia 2008

Sto lat animacji!

Wczoraj pisałem o dwóch animacjach, które miałem przyjemność obejrzeć w zeszłym tygodniu w kinie. Jak się okazało film animowany 17 sierpnia 2008 roku obchodził setne urodziny. Tak więc spóźnione wszystkiego najlepszego kochana animacjo!

"Fantasmagorie" była pierwsza. Stworzył ją Francuz Émile Cohl. Ta minuta i siedemnaście sekund wymagała 700 rysunków, a przygotowanie animacji zajęło około 4 miesięcy pracy.



Z dedykacją dla mojej Kamilki "A Short Love Story In Stop Motion" autorstwa Carlosa Lascano. W tle gra Sigur Rós.



Więcej o animacji na stronie autora.

1 komentarz:

  1. Ptysiu,dzięki! mało mi brakło a bym łzę uroniła. zwłaszcza przy tych trzęsących się staruszkach.;) ładna muzyka... a ja pozbyłam się Sigura jakiś czas temu...

    OdpowiedzUsuń