czwartek, 13 marca 2008

Retro

Słowo retro wywodzi się z łaciny, gdzie oznaczało "wstecz" albo "w minionym czasie". Jedno z obecnych znaczeń retro: "naśladujący mody niedawnej przeszłości; wyrażający tęsknotę za stylem życia, ubiorami, wnętrzami mieszkań dziadków, babek, pradziadków i prababek".

Z trzech względów postanowiłem dodać sobie nową kategorię na flcl.
Po pierwsze pojawia się coraz więcej produkcji, które kontynuują w bardzo udany sposób tradycje kultowych filmów i seriali z mojego dzieciństwa. ostatnio był to "John Rambo", czwarta "Szklana pułapka" i "Rocky Balboa", pojawiły się również Transformersy i Wojownicze Żółwie Ninja. A będzie tego jeszcze więcej, bo po prostu producenci poczuli, że u schyłku pierwszego dziesięciolecia XXI wieku są ludzie, którzy tęsknią za beztroskim dzieciństwem, kiedy te filmy, kreskówki, komiksy były ich całym światem.
Po drugie od bardzo dawna jestem wielkim fanem dwóch stronek. Pierwszą jest Retro Junk – amerykańska strona o filmach, kreskówkach, grach i reklamach z lat 70tych, 80tych i 90tych. Przy tym, że opisano masę produkcji z mojego dzieciństwa, to serwis zawiera dość spora baza artykułów na przeróżne tematy. Drugą jest polska Nostalgia, czyli wyprawa w świat telewizji lat 80tych. Obie oprócz możliwości ściągnięcia melodii z czołówki posiadają bardzo fajne fora, które są w zasadzie nieskończoną skarbnicą wiedzy o tym co dawniej leciało w telewizji. Co jakiś czas dzięki tym dwóm serwisom udaje mi się wygrzebać perełkę z mojego dzieciństwa.
Po trzecie mam ochotę nawet popisać właśnie o starszych rzeczach. Opisać rzeczy, które cieszyły mnie w czasach, gdy w telewizji kablowej były tylko kanały obcojęzyczne, kiedy kasety chodziło wymieniać się na rynek, donaldy kroiło się na dwie części, a batoniki jadło na gryzki.

Zobaczymy co z tego wyjdzie.

1 komentarz:

  1. grossboss podaje że wznowią 'beverly hills' :D żaden szał jak dla mnie, ale to wydarzenie na pewno wpisuje się w trend który opisujesz.

    OdpowiedzUsuń